close
تبلیغات در اینترنت
آموزش کامل پای دوچرخه در شنا همراه با فیلم

شنا آنلاین - سایت آموزش شنا

بسیاری از افراد نو آموز كه مراحل اولیه ی شنا را یاد می گیرند ، از اینكه به صورت عمودی در آب قرار بگیرند و پاهای آنها به كف استخر نرسد هراسانند . مهارت پای دوچرخه بدین منظور به كار می رود تا نو آموزان بتوانند بر روی قسمت عمیق استخر قرار گیرند و به راحتی حركت پای دوچرخه را انجام دهند…

banner

آموزش پای دوچرخه در شنا

بسیاری از افراد نو آموز كه مراحل اولیه ی شنا را یاد می گیرند ، از اینكه به صورت عمودی در آب قرار بگیرند و پاهای آنها به كف استخر نرسد هراسانند . مهارت پای دوچرخه بدین منظور به كار می رود تا نو آموزان بتوانند بر روی قسمت عمیق استخر قرار گیرند و به راحتی حركت پای دوچرخه را انجام دهند .در این مطلب به آموزش کامل پای دوچرخه در شنا به همراه فیلم پرداخته خواهد شد

گام اول :

برای فراگیری حركت پای دوچرخه بهتر است ابتدا تمرینات بر روی خشكی انجام پذیرد . بدین صورت كه به حالت نشسته  بر روی دوچرخه قرار بگیرید . كمی زانو ها را خم و بدنتان را به سمت جلو متمایل كنید . در این هنگام پاها را تك تك از زمین بلند و زانو را به سمت سینه بیاورید و سپس با فشار كف پا ، به سمت زمین برگردانید . به خاطر داشته باشید كه پاها به طور متناوب این حركت را اجرا كنند و مسیر حركت پاها به شكل 8 باشد بدین صورت كه بعد از بلند كردن پا از زمین و هنگام بازگشت ، كمی پا را به طرف بیرون حركت دهید تا فاصله ی پاها كمی بیشتر از عرض شانه باشد .

گام دوم :

پس از تمرین حركات پا ، به تمرین و تكرار تكنیك ساده ی دست در پای دوچرخه بپردازید . بدین صورت كه دستها را در همان حالت قبلی ( نشسته بر روی دوچرخه ) در مقابل سینه و شكم به آرامی به همدیگر نزدیك كنید و سپس با چرخش مچ از همدیگر دور كنید ، مثل اینكه آب را با كف دستها در مقابل بدن جمع و سپس به طرفین پخش می كنید . دقت كنید حركت دستها از محدوده ی سینه شما بیشتر نشود .

گام سوم :

تمرین گام اول را آغاز و سپس به آرامی حركات دستها را به آن اضافه كنید تا بدین طریق حركت دست و پای همزمان دوچرخه را در خشكی تمرین و تكرار نمایید .

گام چهارم :

تمرین گام اول را با قرار گرفتن در قسمت كم عمق به نحوی كه ارتفاع آب تا زیر چانه شما باشد ، تكرار كنید . در این گام سعی كنید هنگام تمرین حركات پا ، بدنتان ضمن حفظ حالت نشستن بر روی دوچرخه ، به صورت غوطه ور در سطح آب بماند . البته انجام  پای دوچرخه فقط كمك خواهد كرد تا سر شما در بالای آب باقی بماند .

گام پنجم :

پس از تمرین و تكرار حركات پا در دوچرخه كه در گام چهارم اجرا شد ، این بار حركات دست را نیز همراه با پا به طور متناوب به اجرا در آورید تا مهارت پای دوچرخه شما كامل گردد .

گام ششم :

برای كسب مهارت بیشتر در اجرای پای دوچرخه ، تمرین دیگری را به اجرا در آورید . بدین صورت كه ابتدا تكنیك غوطه وری لاك پشتی را اجرا كنید و پس از غوطه وری در آب ، دست هایتان را رها كنید تا پاها آزاد شوند . سپس شروع به انجام حركات پای دوچرخه كنید درحالی كه بالا تنه شما عمود نباشد و در سطح آب غوطه ور باقی مانده باشد .

پس از اینكه كمی در زدن پای دوچرخه در این حالت مهارت پیدا كردید ، با اجرای حركت دست در دوچرخه كه مقابل سینه شما انجام می گیرد ، به آرامی سرتان را از آب بلند كنید و ضمن غوطه وری درسطح آب ، به اجرای حركت كامل پای دوچرخه اقدام كنید .

به خاطر داشته باشید كه مهارت پای دوچرخه به مرور زمان و با انجام تمرینات مداوم و تكرار به میزان كافی به طور مطلوب به مرحله ی اجرا در خواهد آمد و شما خواهید توانست با آرامش كامل و به كارگیری نیروی بسیار كمی در سطح آب باقی بمانید .

یادگیری پای دوچرخه در شنا بسیار مهم است . و یکی از مواد امتحانی در نجات غریق است ، که ناجیان باید به مدت یک دقیقه ( شاید مدت آن بیشتر شده باشد ) که بدون دست فقط باید با پا زدن خود را بر روی آب نگه دارند . و موارد بسیار زیادیم پیش می آید که که شناگر باید در قسمت عمیق بدون پیشروی و به حالت ایستاده برای مدتی توقف کند .

در این موقع است که باید با حرکت پای دوچرخه خود را روی آب نگه دارد . ولی در واقع حرکتهای مختلف پا که در جهات گوناگونی صورت می گیرد با حرکت دستها در زیر آب ، بدن را در سطح آب طوری نگه می دارد که سر از آب بیرون می ماند . برای رفع خستگی و یا بازیهای در آب و یا بازیهای در آب و یا نجات افراد دیگر از پای دوچرخه استفاده می نمایند .

برای انجام این کار لازم است ریه ها را پر از هوا کنید و بالا تنه را کمی رو به جلو خم کنید طوری که با این خم شدن به جلو پاها از ران به عقب نرود و زاویه ای بین پاها و بالا تنه در ناحیه ی لگن و ران ایجاد شود ، به عبارت دیگر پاها درست در زیر سینه قرار داشته باشد .

سینه و ششهای پر از هوا را روی آب بگذارید و انگشتها را ببندید و با کف دستها برای حفظ تعادل بدن آب را به طرفین حرکت دهید و در همان حال پاها را از یکدیگر به طرفین باز نموده ، مانند رکاب زدن دوچرخه پاها را حرکت دهید . نکته مهم این است که پاها از ران به طرفین باز شود و در همان حالت به آب ضربه بزند . هوای درون ریه ها را با مقدار کمی هواگیری و تخلیه در ششها حفظ کنید . مربی ،برای آموزش پای دوچرخه شما را به قسمت عمیق برده که آب تا زیر چانه شما باشد و در حالی که مراقب شماست زیربغل شما را گرفته ، کمی بالا می کشد .

شما شروع به زدن پای دوچرخه می کنید و علاوه بر مراقبت هرگاه بخواهید به زیر آب بروید شما را به سطح آب می رساند و پس از مدتی تمرین از کمک او کاسته و بر حرکت دست و پای شما افزوده و احساس خواهید کرد که سر و صورت شما در خارج از آب باقی می ماند . البته به محض قطع حرکتهای دست و بخصوص پا ، بدن به زیر آب فرو می رود . و پای دوچرخه کمک می کند به مربی و ناجی که کسی که دارد غرق می شود را نجات دهد ، پای دوچرخه را می زند و با گرفتن زیر چانه با دستها آن را به کنار می برد و بعد از آب خارج می کنند

منبع : وبلاگ ابوالفضل علیزاده

در ادامه ویدیوهای آموزش پای دوچرخه رو می توانید مشاهده کنید


:: امتياز: نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

:: بازديد : 180
:: برچسب ها : آموزش شنای دوچرخه بصورت کامل همراه با فیلم ,

:: ارسال شده در: شنا , مقالات آموزشی , فیلم های آموزشی ,
:: مطالب مرتبط: زندگی نامه و بیوگرافی کامل مایکل فلپس قهرمان افسانه ای شنا , معرفی کتاب های آموزشی و کاربردی شنا , آموزش گام به گام شنا در 28 جلسه به صورت کامل , آموزش شنا برای مبتدیان بصورت کامل همراه با عکس , دانلود فیلم آموزش شنای پروانه , آموزش کامل شنای پروانه همراه با عکس , دانلود مجموعه کتاب های آموزش شنا , دانلود فیلم آموزش شنای قورباغه , آموزش کامل شنای قورباغه همراه با عکس , دانلود فیلم آموزش شنای کرال پشت ,
نويسنده : پیمان
تاريخ : [دوشنبه 18 تير 1397 ] [ 1:31]
ارسال نظر براي اين مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرين مطالب ارسالي
user
progress عضو شويد

نام کاربری :
رمز عبور :

progress فراموشي رمز عبور؟

progress عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
easymoblog آمار مطالب
» کل مطالب : 18
» کل نظرات : 35
stat آمار کاربران
» افراد آنلاين : 6
» تعداد اعضا : 29

onlineuser کاربران آنلاين

servertime آمار بازديد
» بازديد امروز : 857
» بارديد ديروز : 885
» ورودي گوگل امروز : 314
» ورودي گوگل ديروز : 405
» بازديد هفته : 5,039
» بازديد ماه : 15,950
» بازديد سال : 20,202
» بازديد کلي : 743,301